אוצר מילים איי סיישל

שפה איי סיישל

השפה הרשמית של איי סיישל מתבססת על השפה הצרפתית. האוכלוסייה דוברת קריאולית, שהיא צרפתית-lexicon patois שפותחה על ידי צאצאים של עבדים אפריקאים וקולוניסטים אירופאים.

חלק זה דן בדברים הבאים: יסודות על שפת סיישל, אילו שפות מדוברות באיי סיישל וגורמים המשפיעים על איזו שפה מדוברת באיי סיישל.

השפה הרשמית של איי סיישל היא קריאולית וכן, גם אנגלית.

רוב התושבים מתייחסים לשפה הרשמית של איי סיישל כאנגלית כי עיקר הפעילות ברחבי המדינה היא בעיקר שיחות מול תיירים בינלאומיים. הוא משמש לכל המטרות הרשמיות ובבתי ספר, אם כי צרפתית וקריאולית מדברים גם על ידי אזרחים רבים.

השפות הנפוצות ביותר המדוברות במדינה הן קריאולית וצרפתית.

כ-10% מהאוכלוסייה דוברים אנגלית כשפה שנייה וצרפתית כשפה שנייה, ויש מספר הולך וגדל של אנשים הדוברים הינדית, ערבית, אורדו, גוג'ראטי וטמילית.

איך לשוחח עם מקומיים באיי סיישל?

סיישל קריאולית, צרפתית ואנגלית הן שלוש השפות הרשמיות של איי סיישל.

השפה הפופולרית ביותר היא קריאולית סיישלית, אבל זה יכול להיות קשה להבנה עבור אנשים מבחוץ.

צרפתית מדוברת יותר בהקשרים רשמיים כמו בבירה ויקטוריה.

אנגלית משמשת כשפה שנייה ונלמדת בבתי ספר מגיל צעיר.

אם אתם מבקרים או גרים באיי סיישל, חשוב לדעת את השפה המקומית. ישנן שתי שפות עיקריות המדוברות באיי סיישל – קריאולית ואנגלית.

1) שפה קריאולית – זו נחשבת לשפה הלאומית של איי סיישל. המתיישבים הראשונים היו עבדים ממערב אפריקה שדיברו בשפות שונות. חלקם הובאו על ידי קולוניסטים בריטים שדיברו אנגלית, אך הם דיברו גם צרפתית שהייתה השפה העיקרית שדיברו על ידי המתיישבים הצרפתים.

2) אנגלית – עקב הקולוניזציה הבריטית, אנגלית מדוברת באופן נרחב באיי סיישל. זוהי שפה רשמית של סיישל יחד עם קריאולית.

השפה הלאומית באיי סיישל היא אנגלית. אבל מדברים גם קריאולית וצרפתית.

השפה ה'קריאולית' היא תערובת של צרפתית ואנגלית, עם כמה מילים מקומיות.

המילה 'קריאולית' נובעת מהמילה הפורטוגזית 'קריולו', שהיא אדם ממוצא אירופאי שחי ביבשת אמריקה כבר זמן מה ומתחיל לדבר בשפת האם עם מבטא או שינוי קל בהגייה. למילה הצרפתית 'קריולר' יש משמעות דומה.

מילים נפוצות בשפה הקריאולית

קריאולית היא שפה שפותחה על ידי אפריקאים במושבות הצרפתיות. לעתים קרובות היא מכונה "שפה קריאולית מבוססת צרפתית" או "שפה מעורבת" מכיוון שהיא הושפעה משפות רבות אחרות. באיי סיישל מדברים קריאולית בעיקר באיים פראסלין ולה דיג.

המילה ל"אני" בקריאולית היא "מי" שמקורה בכינוי הצרפתי "מוי". המילה "אתה" כתובה כ"או". מילים אחרות כוללות:

– אנחנו: לא

– מה: Sa ki sou?

– איפה: Sa ki sou?

– מתי: Sa ki sou?

– מי: Kouyon ou?

קריאולית היא השפה הנפוצה ביותר באיי סיישל. זהו קריאולי שבסיסו בצרפת ורוב האוכלוסייה מדברת אותו. השפה הושפעה משפות אחרות כמו אנגלית, פורטוגזית, ספרדית וערבית.

כמה מהמילים הנפוצות ביותר בקריאולית הן:

mwen: אני או אני

syal: כן או חיובי

טון: עיר או כפר

קריאולית היא שפת האם של תושבי סיישל. זוהי שפה צרפתית עם השפעות משמעותיות משפות אנגלית ואפריקאית כמו צרפתית, מלגזית וקריאולית מאוריצית.

הלקסיקון של קריאולי הושפע מהלקסיקונים של שפות אחרות, כולל שפות צרפתית, אנגלית, פורטוגזית ואפריקאית כמו מלגסית ומאוריצית קריאולית.

מילים פופולריות בקריאולית כוללות: "zouri" שפירושו שמנת בסיישל; "fidji" שפירושו עבודה בסיישל; "נו" שפירושו אנחנו או אנחנו.

עוד בנושא