גיוס הון ומשקיעים – מדריך ליזמים מתחילים

גיוס הון

יזמים עומדים בפני דילמה כיצד לגייס הון על מנת להצמיח את העסק שלהם. הם יכולים לעבור תהליך של גיוס כסף מחברים ובני משפחה, או שהם יכולים לעבור תהליך של גיוס כסף ממשקיעים.

ישנן דרכים רבות בהן יזם יכול לגייס הון לעסק שלו. הדרכים הנפוצות ביותר הן דרך קמפיין מימון המונים באתרים כמו קיקסטארטר או אינדיגוגו, ופנייה למשקיעי הון סיכון.

יזמים תמיד נאלצו להתמודד עם האתגר של מציאת הון. לא קל למצוא את המשקיעים המתאימים לעסק שלך, במיוחד כשאתה סטארטאפ חדש.

גיוס הון יכול להיות תהליך מפרך, אבל יש דרכים שבהן יזמים יכולים להקל על עצמם. דרך אחת היא באמצעות עוזרי כתיבה בינה מלאכותית כדי ליצור תוכן עבור החברה שלהם ולהציע אותו למשקיעים פוטנציאליים.

כאשר יזמים משתמשים בעוזרי כתיבה בינה מלאכותית, הם יכולים להתמקד במה שהם עושים הכי טוב – בניית החברה והחדשנות שלהם – מבלי לדאוג לגבי פרסום או מציאת משקיעים.

יזמים צריכים לעתים קרובות לגייס הון עבור הסטארט-אפ שלהם. אבל מהן הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת?

לפי סקר, 50% מהיזמים שגייסו הון ב-2017 השתמשו במימון המונים. זהו תהליך שבו משקיעים יכולים להשקיע בחברה על ידי קניית מניות. הרבה חברות משתמשות בזה כדרך לבדוק את הרעיון שלהן ולראות אם יש לו פוטנציאל לפני שהן מוציאות כסף על שיווק ופרסום.

מימון המונים הוא דרך קלה יותר ליזמים שרוצים לגייס הון מכיוון שהם לא צריכים לשלם עמלות כלשהן, מה שמפצה על התשואות הנמוכות יותר משיטות אחרות כמו הון סיכון או מימון חוב.

איך לשכנע יזם להשקיע בי כסף?

על מנת לשכנע יזם להשקיע בכם, עליכם להבין את הלך הרוח של היזם ואת צרכיו.

חשוב לברר מה היזם אוהב, במה הוא טוב ואיך הוא חושב לפני שמנסים לשכנע אותם שכדאי להם להשקיע בפרויקט שלכם.

כדי לשכנע יזם להשקיע בחברה שלך, עליך להבין את הצרכים שלו ואת התשואה הפוטנציאלית שלו. זו יכולה להיות משימה מרתיעה ללא הכלים הנכונים.

הדרך הטובה ביותר לשכנע יזם להשקיע בחברה שלך היא באמצעות משפך מכירות.

כדאי להתחיל בשליחת הצעה או מייל שמציינים בבירור מהי ההזדמנות, איך תשתמשו בכסף ומדוע כדאי להם להשקיע אותו בכם. משם תוכל לשלוח להם מידע מפורט יותר על ההזדמנות אם הם רוצים בה.

זו משימה קשה מאוד לשכנע יזם להשקיע בסטארטאפ שלך. מאמר זה מספק כמה הצעות שיכולות לעזור לך לשכנע יזם.

מאמר זה יראה לכם כיצד להוכיח את הסטארטאפ שלכם ולשכנע יזם או משקיע להשקיע בחברה שלכם.

ראשית, חשוב שתצליחו לבטא את הבעיה שאתם פותרים ומדוע היא חשובה.

שנית, התמקדו בהחזר על ההשקעה עבור המשקיע וכיצד הוא יפיק תועלת מהשקעה בחברה שלכם.

שלישית, דברו על איך תיראה הצלחה ואיזה אבני דרך יש להגיע כדי שהם ישקלו להשקיע יותר כסף.

גיוס הון לסטארטאפ מה צריך לדעת

גיוס הון עבור סטארטאפ יכול להיות משימה קשה. זה דורש הרבה זמן ומאמץ מהמייסדים, במיוחד אם הם לא מכירים את התהליך.

זו הסיבה שחשוב שיהיה לך רעיון איך לגייס הון לפני שמתחילים את המסע הזה. הנה כמה טיפים איך לעשות את זה:

– מחקר על מה משקיעים אוהבים ומה הם מחפשים בסטארט-אפים.

– פנה לרשת החברים שלך, בני משפחה וחברים של חברים שעשויים להיות מוכנים להשקיע בחברה שלך.

– בנה קשרים עם משקיעי הון סיכון ומשקיעי מלאכים על ידי השתתפות באירועים שלהם או הצגתם באמצעות דואר אלקטרוני.

– ערכו מחקר שוק על הרגלי הקנייה של קהל היעד שלכם כדי שתוכלו לבנות מוצר שיענה על הצרכים והרצונות שלו.

גיוס הון לסטארטאפ הוא אחת המשימות הקשות ביותר בתהליך פתיחת עסק. עם זאת, ישנן דרכים לגייס הון מבלי לוותר על הון עצמי.

ישנם שני סוגים של משקיעים: אנג'לים ומשקיעי הון סיכון. מלאכים נוטים להשקיע סכומים קטנים, בעוד שהון סיכון נוטים להשקיע סכומים גדולים בתמורה להון עצמי (בדרך כלל 20-30% בעלות).

משקיעי הון סיכון בדרך כלל משקיעים בסטארט-אפים שכבר גייסו הון ממשקיעי מלאכים או הון סיכון אחרים ומחפשים להרחיב את העסק שלהם.

מה שאתה צריך לדעת לפני שאתה מגייס הון עבור הסטארט-אפ שלך.

תהליך גיוס ההון הוא תהליך ארוך ומסובך. זה יכול להיות מכריע, במיוחד כשאתה רק מתחיל. ישנם שלבים רבים המעורבים בתהליך, אך בעזרת השלבים הללו תוכלו להגדיל את סיכויי ההצלחה.

גיוס הון לסטארט-אפים הוא לא קל, אבל זה גם לא חייב להיות בלתי אפשרי. אתה רק צריך לבצע את חמשת השלבים הבאים כדי להפוך את התהליך לפחות מרתיע ויותר מוצלח:

1) מצא משקיע שיש לו את הפרופיל הנכון:

2) להבין את הצרכים שלהם:

3) הצג מגרש חזק:

4) בנה איתם מערכת יחסים חזקה:

5) מעקב אחרי ההשקעה

עוד בנושא