האם כדאי לשפר את האנגלית לפני התואר?

אנגלית תואר ראשון

שנת הלימודים האקדמית מביאה עמה התרגשות רבה, וטומנת בחובה ציפיות אל עבר העתיד. רבים הם הסטודנטים המגשימים באמצעות התואר האקדמי את רצונם המקצועי, וכן שעונים על תחומי עניינים אותם הם מבקשים להרחיב.

לצד העניין הרב שאנו יכולים למצוא בקורסים השונים, לעתים נפגוש במהמורות, חלקן נובעות מן הרמה הלימודים והמחקרית המצופה מאתנו באקדמיה, חלקן נובעות מן השילוב המאתגר שבין לימודים לבין חיי משפחה או עבודה, וחלקם אף יכולים בהחלט לנבוע מתוך מחסום השפה.

נכון יהיה לומר שהתואר האקדמי בישראל יילמד בשפה העברית, ובכל זאת, רבות מן העבודות האקדמיות יצריכו במידה כזאת או אחרת את ידיעת השפה האנגלית; כל שכן כאשר אנו מבקש לקרוא ולעיין במאמר אקדמי. 

וזה לא מסתיים רק שם. כאן במאמר זה, ריכזנו מספר היבטים מרכזיים שישכנעו אתכם שגם אם תקראו ולו מאמר אחד באנגלית מדי יום, הרי שאתם מקלים על עצמכם משמעותית בתקופת הלימודים.

גישה למשאבי מידע

כשם שהאנגלית היא שפה בינלאומית, כך זוהי גם שפתה של האקדמיה.

רוב רובם המכריע של המשאבים האקדמיים, לרבות מאמרי מחקר וספרות אקדמית, זמינים בשפה האנגלית. גם מקורות מידע הזמינים בשפות זרות נוספות, לרוב מתורגמים לשפה האנגלית.

כדאי לדעת: פעמים רבות, מאמרים בשפה זרה המתורגמים לעברית מביאים עמם קושי מסוים להביע חלק מן הרעיונות והמילים. זאת לעומת השפה האנגלית העשירה אשר יכולה בקלות רבה הרבה יותר להישאר נאמנה למקור.

גם כאשר סטודנט מבקש לקבל סיוע והכוונה דוגמת עזרה בסמינריון או במטלות אקדמיות נוספות, הרי שהוא עודנו נדרש להכיר את החומר הנלמד, וכל שכן אם מדובר בהצגת הדברים אל מול הכיתה, הרי שהוא יישאל על מקורות המידע עליהם הוא הסתמך. היכולת לקרוא את המקורות באופן נהיר וברור, תאפשר לצלוח את השנים האקדמיות בקלות רבה הרבה יותר.

תקשורת עם גורמים בינלאומיים

לעתים עבור עבודות המחקר שלנו ועבור הלימודים האקדמיים בכלל, ייתכן ונדרש לתקשורת כזו או אחרת אל מול גורמים ממוסדות אקדמיים בחו"ל.

תכתובת באמצעות הדואר האלקטרוני היא מן הנפוצות ביותר, אך בשנים האחרונות ככל שאמצעי התקשורת החזותיים דרך זום ופלטפורמות נוספות הופכת לנפוצה יותר, כך ייתכן ותמצאו את עצמכם גם עורכים שיחה 'פנים אל פנים' עם גורמים שונים.

ידיעת השפה האנגלית ברמה גבוהה תקנה להם את היכולת להעשיר את ידיעתכם האקדמית באופן שסטודנט אשר חווה מחסום שפה, כמעט ואיננו יכול לעשות זאת בעצמו.

הכנה לבחינות מתקדמות

תוכניות אקדמיות רבות ובמיוחד בתארים מתקדמים כגון תואר שני ושלישי, דורשות מן המועמדים לעבור מבחני שליטה בשפה האנגלית כגון TOEFEL ו-IELTS. 

שיפור כישורי השפה האנגלית אם כן יכולים לסייע לא רק במהלך התואר הראשון, אלא גם בתארים מתקדמים ובכך לעזור לנו לפלס את דרכנו אל עבר היעד בו אנו חפצים.

עוד בנושא